Benvinguda I Tasques


Bon dia.
Com podem saber si una actualització del miui porta traducció o no?. He comprat un Xaiomi Redmi note 4X i he instal·lat la rom miui 8.3 7.3.9 (l'única que pot anar amb el redmi note 4x... encara no hi ha estable) i no he trobat l'opció en català.

Em podríeu fer cinc cèntims de com actualitzeu les versions? M'agradaria poder ajudar al projecte, però sincerament no tinc clar ni per on començar (a part de fer un compte al repositori Crowdin).

Gracies!
Eudald

Tinc el mateix problema... i encara que faig servir una app que es diu Morelocale2 que permet canviar l'idioma (encara que a la llista d'idiomes disponibles no hi surt, surt tot en català, navegador, telèfon, configuració, temes...), quan reinicies torna a sortir l'idioma que hi havia abans :(
 
Heu mirat tota la llista d'idiomes? No està tota ordenada alfabèticament, eh! Normalment es troba just a sobre del Neerlandès.

IMG_20170413_200640.jpg
 
A mi també hem passa igual. Jo porto la versió 7.3.30 anterior a la que descriu.
En alguna versió anterior de la rom heu tingut disponible el català a la llista d'idiomes?

Hem passat notificació a xiaomi.eu mitjançant l'ingbrzy, però potser estaria bé que vosaltres també li notifiquessiu, perquè ens faci més cas.
 
Jo és que he rebut fa poc el teléfon i només he probat la 7.4.6 eu i la 7.4.13 de GlobeROM sense éxit.

Vaig baixar-me les anteriors, de febrer per fer experiments, però em donaven error just arrencar el UI, el proceso android.xxx se ha parado i demés...

Ara li dic també al ingbrzy o_O
 
En la versió 7.4.20 encara no hi és...
He fet un comentari al teu post informant que la última versió tampoc apareix.
A veure si Ingbrzy ens inlcou en la llista!!!!

Salut!
 
  • Like
Reactions: barenaked
Hola,

Des de la ignorància supina en aquests afers, a veure si em podeu ajudar: m'acabo de comprar un Redmi 4X, no apareix el català al menú de llengües (quina decepció!), i m'agradaria solucionar-ho. Però no aconsegueixo entendre com es fa per instal.lar l'actualització necessària. Algú amb molt bona fe i una mica de paciència m'ho pot explicar, pas a pas? O - encara millor - posar un ellanç a algun lloc on s'especifiqui? Gràcieeeees!
 
Al propi fil de baixades de la rom hi explica una mica: https://xiaomi.eu/community/link-forums/rom-downloads.73/

Però el procés, una mica més detallat, seria aquest:

Per poder tenir MIUI en català cal canviar la ROM del mòbil i posar-li la de Xiaomi.eu (una comunitat d'usuaris europeus de Xiaomi). La trobaràs a Xiaomi.eu on també trobaràs indicacions de com instal·lar-la. No és un procés simple a nivell d'usuari, però si segueixes els passos es pot fer de forma relativament fàcil.

Els punts principals del procés són:

1. Desbloquejar el bootloader del mòbil: El primer pas per fer això és demanar-ho a miui.com/unlock, que és el que entenc que ja has fet. Hauràs rebut un sms dient que ja tens permís per desbloquejar el bootloader del mòbil. Llavors encara et falta desbloquejar-lo realment. Abans cal assegurar-se de tenir iniciada la sessió del compte Mi propi al mòbil, i a les opcions de desenvolupador, tenir activat "USB debugging". Després cal que utilitzis l'aplicació Mi Flash Unlock Tool, connectant el telèfon al PC i encenent-lo prement el botó power i el botó de baixar el volum, per entrar en mode fastboot. (Caldrà que tinguis els drivers ADB instal·lats al PC)
2. Flashejar (instal·lar) un recovery (un programari que s'instal·la en una partició del mòbil que arrenca prèviament al sistema operatiu i des d'on es pot modificar la partició del sistema operatiu). L'opció més habitual és el TWRP. Has de buscar-ne el fitxer .img que correspongui al teu model de dispositiu.
3. Iniciar el mòbil en mode recovery (TWRP) amb els botons power i pujar el volum, i instal·lar (flashejar) el zip de la rom sencera pel teu dispositiu.

Cal tenir en compte que el primer pas esborra completament el contingut del mòbil.

Si necessites més ajuda comenta-ho.

Hola,

Des de la ignorància supina en aquests afers, a veure si em podeu ajudar: m'acabo de comprar un Redmi 4X, no apareix el català al menú de llengües (quina decepció!), i m'agradaria solucionar-ho. Però no aconsegueixo entendre com es fa per instal.lar l'actualització necessària. Algú amb molt bona fe i una mica de paciència m'ho pot explicar, pas a pas? O - encara millor - posar un ellanç a algun lloc on s'especifiqui? Gràcieeeees!
 
Hola bon dia,
Actualment no puc escollir el català. Tinc un Mi6 amb la versió global 8.5.1, creieu que la versió oficial 9 global sortirà en català, o hauré de instalar la vostra ROM.

Gràcies
 
Hola bon dia,
Actualment no puc escollir el català. Tinc un Mi6 amb la versió global 8.5.1, creieu que la versió oficial 9 global sortirà en català, o hauré de instalar la vostra ROM.

Gràcies

Hola @Maiol. Fins ara, i des de la versió MIUI 6, cap rom global oficial de Xiaomi no ha tornat a incloure el català. Res indica que la MIUI 9 Global la torni a incloure. En alguns dispositius comprats a segons quins distribuïdors s'hi pot trobar alguna rom global "falsa" q es fa passar per oficial, que inclou una traducció al català PÈSSIMA (traduccions automàtiques literals, fragments sense traduir...). Per tenir català al Mi6 et recomanem canviar la rom i posar-hi la de Xiaomi.eu, com comentem uns missatges més amunt.

Ara que Xiaomi ha obert delegació a la península ibèrica, intentarem contactar-hi per demanar la inclusió oficial del català, oferint la nostra traducció, si cal.
 
Last edited:
Bones,

Acabo de demanar d'afegir-me a col·laborar amb el que pugui en la traducció. Espero poder ser d'utilitat.

Veig que pel Redmi 4X hi ha una ROM de la versió 9 de miui, funciona bé?

Salut i gràcies per la feina que feu!
 
Last edited:
Amb alguna de les últimes actualitzacions eu no estava inclòs el català, ara ja si que hi és, però per un altre vegada si ús passa, i si heu fet una actualització de la rom anterior sense esborrar dades, podeu recuperar l'idioma instal·lant una aplicació del playstore que s'en diu "morelocale 2".

Salutacions i gràcies per la feina, i si puc ajudar em qualsevol cosa, per aquí estic.