Mi5 Met Global Rom


RickU09

Members
Jul 22, 2016
11
15
Hallo,

Ik heb een MI5 aangeschaft en gisteren mogen ontvangen. Normaliter zorgt de webshop waar ik bestel dat er een rom van deze website van tevoren wordt geinstalleerd.

Echter heb ik nu een telefoon ontvangen met de originele global rom waar de Nederlandse taal ontbreekt. Geen ramp omdat Engels er wel op staat maar ik had gewoon graag dezelfde versie als op mijn huidige Xiaomi zonder alle voorgeinstalleerde troep.

Mijn vraag is, bestaat er een soort howto/guide om het proces te volgen en begrijpelijk is. Ik heb al diverse sites bezocht en daar kom ik niet echt verder mee. Unlocken via een Chinese site e.d. en dan houdt het weer op. Ik vraag me af of er niet één complete guide/video te vinden is.
 
Voor zover ik weet niet. Maar het komt erop neer dat je als eerst moet uitvinden of de bootloader locked of unlocked is. Als hij locked is moet je eerst de officiële dev rom flashen, toegang vragen en unlocken via de pc. Daarna kan je twrp flashen en de rom installeren. Het kan alleen even duren voordat je toegang krijgt om te unlocken.
 
Jammer dat dit allemaal zo moeilijk verloopt. Ik ben een beetje spoiled doordat de webshop dit voorheen altijd deed. Voor zo ver ik weet heb ik deze "officiele" rom momenteel: en . miui . com/download-299.html Kan ik niet m.b.v. een toetsencombinatie achterhalen of die niet reeds unlocked is?