- Mar 18, 2017
- 2
- 3
Forumgenoten,
Ik heb ook maar de gok gewaagd en een Redmi 4 via Banggood besteld. In het verleden wel vaker Android devices gekocht en mee gewerkt en dat ging altijd prima. Ook en vooral omdat Engels geen enkel probleem voor mij persoonlijk is. Nu had ik echter een Nederlandse uitvoering nodig maar op de website van Banggood zag ik keurig “Nederlands” staan bij de ondersteunde talen.
Telefoon deze week binnen gehad mar ik ben nu al drie dagen bezig om de taal om te zetten. De eerste stap blijkt al een enorme uitdaging te zijn: een verzoek om het toestel te unlocken door de fabrikant in China toestemming te vragen? Heb nu twee dagen geleden toestemming gevraag maar volgens diverse forums kunnen hier wel weken over heen gaan… Daarnaast zou het berichtje met de toestemming van de fabrikant ook nog ergens in een spam box terecht kunnen komen dus het is maar de vraag of er ooit een bevestiging komt…
Ik ben inderdaad een enorme zeur maar als ik dit geweten had dan het ik hem beter via een Nederlands importeur kunnen kopen – paar tientjes meer maar dan heb je Nederlands.
Pfew… dat lucht even lekker op zo! Maar goed, postief blijven en toch maar wachten tot mijn telefoon een hopelijk Engels berichtje terug stuurt. En dan moet er vervolgens nog een berichtje heen en weer en dan kunnen we het eens gaan proberen.
Nu maar eerst focussen op dat unlocken. Is hier een work-around of andere oplossing voor? Of toch gewoon maar uit zitten…
Groeten,
Theo.
Ik heb ook maar de gok gewaagd en een Redmi 4 via Banggood besteld. In het verleden wel vaker Android devices gekocht en mee gewerkt en dat ging altijd prima. Ook en vooral omdat Engels geen enkel probleem voor mij persoonlijk is. Nu had ik echter een Nederlandse uitvoering nodig maar op de website van Banggood zag ik keurig “Nederlands” staan bij de ondersteunde talen.
Telefoon deze week binnen gehad mar ik ben nu al drie dagen bezig om de taal om te zetten. De eerste stap blijkt al een enorme uitdaging te zijn: een verzoek om het toestel te unlocken door de fabrikant in China toestemming te vragen? Heb nu twee dagen geleden toestemming gevraag maar volgens diverse forums kunnen hier wel weken over heen gaan… Daarnaast zou het berichtje met de toestemming van de fabrikant ook nog ergens in een spam box terecht kunnen komen dus het is maar de vraag of er ooit een bevestiging komt…
Ik ben inderdaad een enorme zeur maar als ik dit geweten had dan het ik hem beter via een Nederlands importeur kunnen kopen – paar tientjes meer maar dan heb je Nederlands.
Pfew… dat lucht even lekker op zo! Maar goed, postief blijven en toch maar wachten tot mijn telefoon een hopelijk Engels berichtje terug stuurt. En dan moet er vervolgens nog een berichtje heen en weer en dan kunnen we het eens gaan proberen.
Nu maar eerst focussen op dat unlocken. Is hier een work-around of andere oplossing voor? Of toch gewoon maar uit zitten…
Groeten,
Theo.