Help With Restore Os Rn4


Twrp lukt ook bij mij niet om te installeren maar dat is door dat miui 9 er opstaat denk ik daar op miui 8 ik het wel er op kon zetten maar ook niet werkte :(
Even afwachten dus of er een oplossing is te vinden.

Heeft niks met MIUI 8 of 9 te maken. Staat daar los van. Hoe probeer je TWRP erop te zetten?
En begrijp ik dan goed dat je nu wel een werkend systeem hebt in principe?
 
Zou het kunnen dat jullie beide niet goed hebben opgelet wat betreft de twee verschillende versies van de redmi note 4? Te weten een met een snapdragon soc en een MTK versie. Roms en recoveries voor de andere chipset zijn niet door elkaar heen te gebruiken maar daar waren jullie ook al achter gekomen zie ik.
 
Maar inmiddels wel unlocked, maar dus geen twrp, omdat er geen os op zit. Dus nu eerst een rom erop krijgen en dan twrp.
Wel of geen OS heeft niks te maken met twrp. Recovery partitie is daar helemaal los van te flashen. Eerst een rom erop hoeft dus niet voor twrp. En zoals je zegt eenmaal twrp erop is de xiaomi.eu rom dichtbij.
 
@Alexiaomi
Voor het herstellen van de IMEI al geprobeerd om gewoon een officiele xiaomi rom te pakken en te flashen met MiFlash?
MiFlash is voor Xiaomi met een Qualcomm Snapdragon. De RN4 heeft een MTK.. ik heb al een officiële (fastboot rom) geflashed. Dat is gelukt. Geen imei nummers. Die kan ik er weer opzetten, maar er is geen cds info. Dus nu op andere wijze. Tip?
 
Zou het kunnen dat jullie beide niet goed hebben opgelet wat betreft de twee verschillende versies van de redmi note 4? Te weten een met een snapdragon soc en een MTK versie. Roms en recoveries voor de andere chipset zijn niet door elkaar heen te gebruiken maar daar waren jullie ook al achter gekomen zie ik.
Uiteraard.
 
MiFlash is voor Xiaomi met een Qualcomm Snapdragon. De RN4 heeft een MTK.. ik heb al een officiële (fastboot rom) geflashed. Dat is gelukt. Geen imei nummers. Die kan ik er weer opzetten, maar er is geen cds info. Dus nu op andere wijze. Tip?
Waar heb je dat vandaan? Voor zover ik weet kan je alle xiaomi telefoons flashen met de Mi Flashtool. Ik zie nu ook gewoon fastboot roms staan op de MIUI site, ook voor MTK chipset. Als je alle partities gelijk formatteert zou het goed moeten komen. Maar ik zal voor je kijken voor de IMEI. Je kan sowieso veel vinden op google ook in combinatie met de redmi note 4 MTK en ook oplossingen.
 
Waar heb je dat vandaan? Voor zover ik weet kan je alle xiaomi telefoons flashen met de Mi Flashtool. Ik zie nu ook gewoon fastboot roms staan op de MIUI site, ook voor MTK chipset. Als je alle partities gelijk formatteert zou het goed moeten komen. Maar ik zal voor je kijken voor de IMEI. Je kan sowieso veel vinden op google ook in combinatie met de redmi note 4 MTK en ook oplossingen.
Dat heb ik van de miui website. MiFlash is voor toestellen met Qualcomm. Je kunt ook QFIL gebruiken. SP Flashtool is voor MTK. Dat werkt met het laden van de scatter file. Is dus wel degelijk een verschil van flashen. MTK toestellen kun je niet flashen met MiFlash. Probeer het maar eens.
Maar goed, ik ga wel zoeken op internet en heb een thread geopend bij Mi5. Mocht je een goed advies hebben mbt het terugplaatsen van imei nummers (zonder cds information!) dan houd ik me aanbevolen.
 
Dat probeer ik liever niet, blijf ver weg van MTK chipsets. Heb je Mobile Uncle IMEI Write Tool al geprobeerd? Je zegt dat je een werkend systeem hebt dus kan hem ook rooten? Het programma schijnt een IMEI.bak bestand te maken die je als je roottoegang hebt kan vervangen in het intern geheugen. Ik vind overigens filmpjes van mensen die hun Redmi Note 4 MTK flashen met MiFlash en kan op de MIUI site ook bestanden voor Redmi Note 4 MTK vinden om te flashen met MiFlash, maar dat doet er niet meer toe aangezien je rom er al op hebt. Heb je in SP flashtool ook gekozen voor download only en niet format all & download?

http://en.miui.com/thread-216688-1-1.html
 
Last edited:
Gelukkig zijn er meer websites die uitkomst bieden :)
Kijk maar eens hier https://xiaomifirmware.com/category/guides-and-tips/ hier vind je echt van alles dus ook de tool voor een Qualcom imei tool
Overigens heb ik de redmi Note 4x MTK en ik heb gisteren maar weer de MIUI 8 er opgezet met de Xiaomi tool.
Ben niet lui maar als het makkelijker kan...
De redenen dat ik niet voor een Qualcomm Snapdragon heb gekozen is dat een MTK iets betere prestaties heeft maar blijkbaar had ik er beter aangedaan om een Qualcomm Snapdragonte nemen maar dat is misschien me volgende mi (6?)