Al propi fil de baixades de la rom hi explica una mica:
https://xiaomi.eu/community/link-forums/rom-downloads.73/
Però el procés, una mica més detallat, seria aquest:
Per poder tenir MIUI en català cal canviar la ROM del mòbil i posar-li la de Xiaomi.eu (una comunitat d'usuaris europeus de Xiaomi). La trobaràs a Xiaomi.eu on també trobaràs indicacions de com instal·lar-la. No és un procés simple a nivell d'usuari, però si segueixes els passos es pot fer de forma relativament fàcil.
Els punts principals del procés són:
1. Desbloquejar el bootloader del mòbil: El primer pas per fer això és demanar-ho a miui.com/unlock, que és el que entenc que ja has fet. Hauràs rebut un sms dient que ja tens permís per desbloquejar el bootloader del mòbil. Llavors encara et falta desbloquejar-lo realment. Abans cal assegurar-se de tenir iniciada la sessió del compte Mi propi al mòbil, i a les opcions de desenvolupador, tenir activat "USB debugging". Després cal que utilitzis l'aplicació Mi Flash Unlock Tool, connectant el telèfon al PC i encenent-lo prement el botó power i el botó de baixar el volum, per entrar en mode fastboot. (Caldrà que tinguis els drivers ADB instal·lats al PC)
2. Flashejar (instal·lar) un recovery (un programari que s'instal·la en una partició del mòbil que arrenca prèviament al sistema operatiu i des d'on es pot modificar la partició del sistema operatiu). L'opció més habitual és el TWRP. Has de buscar-ne el fitxer .img que correspongui al teu model de dispositiu.
3. Iniciar el mòbil en mode recovery (TWRP) amb els botons power i pujar el volum, i instal·lar (flashejar) el zip de la rom sencera pel teu dispositiu.
Cal tenir en compte que el primer pas esborra completament el contingut del mòbil.
Si necessites més ajuda comenta-ho.
Hola,
Des de la ignorància supina en aquests afers, a veure si em podeu ajudar: m'acabo de comprar un Redmi 4X, no apareix el català al menú de llengües (quina decepció!), i m'agradaria solucionar-ho. Però no aconsegueixo entendre com es fa per instal.lar l'actualització necessària. Algú amb molt bona fe i una mica de paciència m'ho pot explicar, pas a pas? O - encara millor - posar un ellanç a algun lloc on s'especifiqui? Gràcieeeees!