MIUI 9.6 8.4.26/8.5.3/8.5.4/8.5.8/8.5.10/8.5.17/8.5.24


Do you like this MIUI version?


  • Total voters
    869
Status
Not open for further replies.
How many hours of screen-on time are you getting?

Interested to know that too...

Anyway, hope this "battery burn" will ease off with MIUI 10, don't want to factory reset this phone just yet...

Thinking on upgrading my Mi4c with a Redmi Note 5 Global, probably will factory reset it then and change it to stable... Hope battery will stabilize then, the phone doesn't have that much use to need a new battery with 2 years...
 
I have some camera quality issues here dark area has a ton of grain. (Stock app, normal settings high quality)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
It's all in the ROM legend which is posted as well... A bit of light reading for some of our guests and they wouldn't be so confused :)

Thanks for making it clear for the new users @graw2

I honestly say I don't know anything about "ROM legend", and I didn't even know it is exist anywhere, I am just well informed about Xiaomi as usual :)
 
  • Like
Reactions: MarkHUK
Redmi 5 and Redmi Note 5 (both global) have problem with Google assistant.
Did anyone know to solve this issue?
System language set to English.
Latest weakly MIUI 9.6 xiaomi.eu 8.4.26 Beta
372da2774630772bec22dc349dd7a218.jpg
b05ccaf0069ba4e54068d6f294afea8c.jpg
 
Hello I have a question my friend has a mi 6 like me, I just installed this miui from xiaomi.eu but my notifications are not the same as his, I have no quick reply. here are are some pictures picpicture
 
Hello I have a question my friend has a mi 6 like me, I just installed this miui from xiaomi.eu but my notifications are not the same as his, I have no quick reply. here are are some pictures picpicture
You don't have quick reply because Xiaomi.eu is based on CHINA MIUI , and not GLOBAL MIUI ..

Quick Reply is only in Global MIUI and not CHINA MIUI .
 
You don't have quick reply because Xiaomi.eu is based on CHINA MIUI , and not GLOBAL MIUI ..

Quick Reply is only in Global MIUI and not CHINA MIUI .
Hello I have a question my friend has a mi 6 like me, I just installed this miui from xiaomi.eu but my notifications are not the same as his, I have no quick reply. here are are some pictures picpicture
He has OFFICIAL GLOBAL MIUI .
 
You don't have quick reply because Xiaomi.eu is based on CHINA MIUI , and not GLOBAL MIUI ..

Quick Reply is only in Global MIUI and not CHINA MIUI .
OH okay thank you! I'll be switching to global version then, Can I keep my userdata when I do that?
 
Hello, I am using Xiaomi.eu ROMs on my Mi5 for a long time now without having major problems. But since the upgrade to 8.5.3 my device refuses to get a location fix without enabling GPS manually. The approximation through cell broadcast system (or whatever the exact source of it is) did work pretty nice and relatively accurate before.
I did the upgrade to 8.5.3 without issues others had, since then I went to 8.5.10, reinstalled 8.5.10 with factory reset, then 8.5.17 and now 8.5.24. None of these versions solved this problem for me, so I guess it may be a problem with a setting file?! The device is unlocked and rooted with Magisk.
Anyone has a hint for me where to look to get 'back to normal' or is it a common problem? I've searched and read through many threads but didn't really find anything about it. I hope someone can help me. Thanks!
 
  • Like
Reactions: wkcheung
Bonjour je suis Français et j'ai mis cette version "
8.5.3 MI5, MIX, HMNote5Pro, MiNote2, MI6X
sur mon Xiaomi Mi Note 2...
Et depuis gros bootloop avec un ecran noir et impossible le l’arrêter !!!!........
de plus mon ordi le détecte pas mais quand on le connecte on
entend bien qu'il se connecte mais juste pour charger on ne peut pas y accéder ...! aidez moi s'il vous plait !​
 
Bonjour je suis Français et j'ai mis cette version "
8.5.3 MI5, MIX, HMNote5Pro, MiNote2, MI6X
sur mon Xiaomi Mi Note 2...
Et depuis gros bootloop avec un ecran noir et impossible le l’arrêter !!!!........
de plus mon ordi le détecte pas mais quand on le connecte on
entend bien qu'il se connecte mais juste pour charger on ne peut pas y accéder ...! aidez moi s'il vous plait !​
english language please!!!
 
Il faut savoir que tu prends un risque , Je n'installe que des versions stables ... Maintenant , tu ne peux que d'essayer de reflash , sinon il est brick .
Bonjour je suis Français et j'ai mis cette version "
8.5.3 MI5, MIX, HMNote5Pro, MiNote2, MI6X
sur mon Xiaomi Mi Note 2...
Et depuis gros bootloop avec un ecran noir et impossible le l’arrêter !!!!........
de plus mon ordi le détecte pas mais quand on le connecte on
entend bien qu'il se connecte mais juste pour charger on ne peut pas y accéder ...! aidez moi s'il vous plait !​
 
  • Like
Reactions: Fifamaniac
Bonjour je suis Français et j'ai mis cette version "
8.5.3 MI5, MIX, HMNote5Pro, MiNote2, MI6X
sur mon Xiaomi Mi Note 2...
Et depuis gros bootloop avec un ecran noir et impossible le l’arrêter !!!!........
de plus mon ordi le détecte pas mais quand on le connecte on
entend bien qu'il se connecte mais juste pour charger on ne peut pas y accéder ...! aidez moi s'il vous plait !​
Et puis , personne n'a eu ce genre de problèmes , donc c'est sûrement un problème qui vient de toi , tu ne t'es pas bien renseigné , ou tu as oublié une étape .
 
il est pire que brick y a même pas le logo de démarrage et je peux ni voir le logo du fastboot aussi x) donc a mon avis c'est mort
Oula , j'ai un ami qui avait un téléphone comme ça , il est plus possible de le réparer car il faut le logiciel utilisé dans les usines ...
Ce qu'il se passe , c'est que tu as vidé l'espace de stockage , et donc l'appareil est vide et n'a plus aucun programme ...

Courage ..
 
Bonjour je suis Français et j'ai mis cette version "
8.5.3 MI5, MIX, HMNote5Pro, MiNote2, MI6X
sur mon Xiaomi Mi Note 2...
Et depuis gros bootloop avec un ecran noir et impossible le l’arrêter !!!!........
de plus mon ordi le détecte pas mais quand on le connecte on
entend bien qu'il se connecte mais juste pour charger on ne peut pas y accéder ...! aidez moi s'il vous plait !​


Essayé la version stable... T'as quoi comme téléphone ? J'ai le redmi m5 plus avec la stable et ça marche bien...
 
Oula , j'ai un ami qui avait un téléphone comme ça , il est plus possible de le réparer car il faut le logiciel utilisé dans les usines ..
Ce qu'il se passe , c'est que tu as vidé l'espace de stockage , et donc l'appareil est r à la bedsvide et n'a plus aucun programme ...

Courage ..
Téléchargé la version stable de la version sur eu.miui.com de ton téléphone et suit scrupuleusement les enseignes sur leur site pour faire revivre ton téléphone... C'est la seule façon... Après tu peux revenir sur xiaomi.eu... Installer le twrp adapté à ton smaryphone et revenir à la best rom pour ton téléphone xiaomi...
 
OH okay thank you! I'll be switching to global version then, Can I keep my userdata when I do that?
Yes, you can usually "dirty" flash same or newer global beta over .eu with updater or in twrp. Do take backups in case anything goes wrong. It will replace twrp with stock recovery, can be reflashed if you need it
 
Status
Not open for further replies.

Similar threads

  • Locked
HyperOS 1.0 24.3.25
Replies
169
Views
65K
  • Locked
HyperOS 1.0 24.3.18
Replies
115
Views
43K
  • Locked
HyperOS 1.0 24.3.11
Replies
128
Views
45K
  • Locked
HyperOS 1.0 24.3.4
Replies
150
Views
47K
Replies
259
Views
69K