Alternatief Voor De Unlock Stap? (dus Verzoek Naar De Fabrikant?


tredelijkheid

Members
Mar 18, 2017
2
3
Forumgenoten,

Ik heb ook maar de gok gewaagd en een Redmi 4 via Banggood besteld. In het verleden wel vaker Android devices gekocht en mee gewerkt en dat ging altijd prima. Ook en vooral omdat Engels geen enkel probleem voor mij persoonlijk is. Nu had ik echter een Nederlandse uitvoering nodig maar op de website van Banggood zag ik keurig “Nederlands” staan bij de ondersteunde talen.

Telefoon deze week binnen gehad mar ik ben nu al drie dagen bezig om de taal om te zetten. De eerste stap blijkt al een enorme uitdaging te zijn: een verzoek om het toestel te unlocken door de fabrikant in China toestemming te vragen? Heb nu twee dagen geleden toestemming gevraag maar volgens diverse forums kunnen hier wel weken over heen gaan… Daarnaast zou het berichtje met de toestemming van de fabrikant ook nog ergens in een spam box terecht kunnen komen dus het is maar de vraag of er ooit een bevestiging komt…

Ik ben inderdaad een enorme zeur maar als ik dit geweten had dan het ik hem beter via een Nederlands importeur kunnen kopen – paar tientjes meer maar dan heb je Nederlands.

Pfew… dat lucht even lekker op zo! Maar goed, postief blijven en toch maar wachten tot mijn telefoon een hopelijk Engels berichtje terug stuurt. En dan moet er vervolgens nog een berichtje heen en weer en dan kunnen we het eens gaan proberen.

Nu maar eerst focussen op dat unlocken. Is hier een work-around of andere oplossing voor? Of toch gewoon maar uit zitten…

Groeten,

Theo.
 
Hallo Theo,

Ten eerste zou het misschien wel zo kunnen zijn dat er Nederlands in de software zit als de telefoon van Banggood komt, maar is het altijd aan te raden om zelf de telefoon leeg te maken en een schone installatie van de xiaomi.eu rom te doen zodat je zeker weet dat het goed zit en omdat er vaak bloatware en andere dingen in zitten waardoor ik het zelf niet echt te vertrouwen vind met mijn persoonlijke gegevens. Ik begrijp dat er bij jou helemaal geen Nederlands op zit dus dan zou je sowieso de xiaomi.eu rom moeten flashen. Wat betreft het unlocken, zelf heb ik dit nooit hoeven doen omdat mijn telefoon nog van voor dat hele gebeuren is. Er zijn andere manieren omde bootloader te unlocken maar dat raad ik je eigenlijk niet aan omdat je dan niet meer op de normale manier kan updaten en het nogal omslachtig is. Ik zou gewoon nog even wachten op dat berichtje van de bevestiging en het op de officiele manier doen.
 
Hoi,

Misschien ben ik te ongeduldig... De Redmi is nu al ruim een week thuis en nog steeds niets. Ik las ergens dat je de status van je aanvraag kan zien? Is het unlocken met Kingroot een optie?

Bedankt,

Theo.
 
hallo,

ik ben zelf ook aan het aanklooien, is het inmiddels gelukt? zoja zou je mij het een en ander kunnen uitleggen?
 
hoi ik heb dus een mimax 2 en wil ook de eu versie erop zetten maar ik kom ook niet verder
heb wel een sms code gehad maar krijg hem even goed niet unlockt
is er mischien een stappen plan in het nederlands ( mannyribbo)
 
ik krijg dus dit
upload_2017-11-11_18-36-52.png
 

Attachments

  • upload_2017-11-11_18-36-27.png
    upload_2017-11-11_18-36-27.png
    11.8 KB · Views: 407
Heb nu de developer (klopt dit) op de tel gezet
En Als ik nu wil u nl locken zegt hij dat ik 72 uur moet wachten
Denk dat ik dus maandag weer verder kom