Locaal


Suus.

Members
Aug 28, 2016
28
13
Middels een ROM download (miui_MI3WMI4WGlobal_V7.5.1.0.MXDMIDE_2770e971bd_6.0.zip) heb ik Nederlands kunnen instellen op mijn Redmi 3. Hier en daar heb ik wat taal fouten ontdekt die ik nog zal melden.
Wat mij opvalt is dat onder Extra instellingen/Locaal geen Nederland is komen te staan.
Ik vermoed dat hierdoor de Chinese tekens naast de cijfers op het dialingpad van de telefoon staan.
Is dit te veranderen door mij, zodat er geen Chinese tekens staan?
 
Last edited:
Dit is niet de xiaomi.eu rom die je op je telefoon hebt staan. In de xiaomi.eu rom heb je geen Chinese tekens en ook niet de taalfouten die je nu tegenkomt. De fouten melden is dan ook niet nodig.
 
Hoe kan ik dan er voor zorgen dat ik onder Extra instellingen/Locaal Nederland kan kiezen?
Nu heb ik onder Extra instellingen/Locaal China gekozen.
 
Tsja, ik dacht dat ik dat precies gedaan had ...
Kun je me de juiste link geven?
 
Natuurlijk kan ik je de juiste link geven. Je linkt trouwens ook naar een downloadbestand met mi3/mi4 in de titel, terwijl je een redmi 3 hebt, maar dat terzijde. zou wel eens verkeerd kunnen gaan als je probeert een rom te installeren die is bedoeld voor een andere telefoon. Ik wist niet eens dat Nederlands een optie is in de Global rom. Daarom is de xiaomi.eu rom er. Deze krijgt support van vertalers van heel veel verschillende talen en is geoptimaliseerd voor mensen uit Europa door heel veel Chinese troep eruit te halen. Misschien zou je trouwens wel nog je bootloader moeten unlocken voordat je de xiaomi.eu rom kan installeren. Maar ik geef je wel gewoon de link en als je er niet uitkomt kan ik je altijd helpen.

https://xiaomi.eu/community/threads/6-8-25.33721/

https://www.androidfilehost.com/?fid=24694152805483216
 
Het mi3/mi4 had een waarschuwing moeten zijn. De telefoon was geen Chinese versie maar wel een Internationale. Gekocht via Singapore.
xiaomi.eu_multi_HM3_6.8.25_v8-5.1.zip is gedownload. Nu in de rootdirectory met de naam update.zip. Opnieuw opstarten met +volume en tegelijkertijd de aan/uit knop.
 
Nee voor de xiaomi.eu rom heb je eerst een custom recovery (twrp) nodig. Zonder deze is de rom niet te installeren en als je bootloader locked is moet je deze dus eerst unlocken want zonder geunlockte bootloader kan je ook geen custom recovery installeren.
 
In opties voor ontwikkelaars kan ik van alles aan zetten. Alles staat uit behalve de bovenste☺.
Moet hier iets aan gezet worden?
 
Nee daar hoef je niks mee te doen. Om de bootloader te unlocken moet je toegang vragen met je xiaomi account (dan ga ik ervan uit dat de bootloader van je telefoon nog vergrendeld is). De link om te unlocken staat ook in de thread van de weekly rom. Dit kan een tijdje duren maar daarna kan je twrp flashen en vervolgens de xiaomi.eu rom.
 
Voor het unlocken heb ik net de code ontvangen en door gestuurd ter verificatie. Nu moet er binnen 10 dagen bericht komen . Hopelijk met akkoord. Wachten .....
 
Met unlocken krijg ik de melding "Couldn't verify device" (50%).
Kan het zijn dat de telefoon reeds unlocked was? Er stond bij ontvangst reeds alleen Engelse tekst op. Ik heb niets unlocked toen ik die foutieve ROM er op geplaatst heb.
 
Last edited:
Met unlocken krijg ik de melding "Couldn't verify device" (50%).
Kan het zijn dat de telefoon reeds unlocked was?
Het unlocken lukt niet.

- Staat er op jouw telefoon de Development ROM?
- Heb je naast de eerste sms ook een tweede sms ontvangen dat de unlock rechten zijn toegewezen aan jouw MI account?
- Ben je met je MI account ingelogd op zowel de unlock tool alsmede de telefoon?

Anders werkt unlocken niet.

Twijfel je of je telefoon wellicht al reeds geunlocked is door de verkopende partij?

Dit kun je controleren d.m.v.:
Start de telefoon in fastboot modes net als dat je bij het unlocken doet.
Op de computer. Vanuit de Windows map waar je fastboot programma staat voer je uit:
"fastboot oem device-info" via Windows cmd.
Het antwoord van fastboot is dan (bootloader) Device unlocked: true of false.
 
Last edited:
Ik vrees dat dit dit er nog op staat: miui_MI3WMI4WGlobal_V7.5.1.0.MXDMIDE_2770e971bd_6.0.zip.
Ik heb 5-9-2016 permissie gekregen de telefoon te unlocken. Op 9-9-2016 is mijn Mi account geverifieerd.
Op de unlock tool ben ik ingelogd maar op de telefoon krijg ik alleen dat plaatje met het konijn met skibril achter de Androïd robot.
Als ik de telefoon in de Fastboot modus zet, kan ik er verder niets mee. Dus ook niet inloggen.

Via Windows-cmd "fastboot oem device-info" uitgevoerd:
<waiting for device > . Verder geen reactie.
(ik vermoed dat bovenstaande sip-file voor de Mi3 / Mi4 dwarsligt)

Via Mi PC Suite is er contact met de telefoon maar ..... als ik op het rondje 13 Photos klik komen ze niet te voorschijn. Frapante is dat de overige pictogrammen het allemaal wel doen.

Alvast dank Bassie.
 
Ik vrees dat dit dit er nog op staat: miui_MI3WMI4WGlobal_V7.5.1.0.MXDMIDE_2770e971bd_6.0.zip.


Alvast dank Bassie.

Jouw telefoon beschikt niet over een Development ROM en je hebt naar aller waarschijnlijkheid
een verkeerde ROM van een andere telefoon geinstalleerd.

Dan werkt unlocken niet.

Je hebt de Redmi 3 als ik het goed lees?
Uitgaande van de Redmi 3.

Om te kunnen unlocken dien je de telefoon weer werkend te krijgen met Development ROM.
Doorgaans kun je bereiken door de telefoon in fastboot modes te flashen met de officiële full rom fastboot factory image.

Daar het om een officiële rom gaat kan deze procedure ook worden toegepast op een gelockte "bootloader" telefoon.
Zoals weergegeven in het onderstaande voorbeeld.
en.miui. com/thread-228048-1-1.html (vanzelfsprekend op eigen risico)

In jouw situatie gaat het om de Redmi 3 Developer ROM.

Dat laatste stukje software staat hier > en.miui. com/download-298.html
 
Last edited:
Na 286 seconden stopte de actie in MI Flash ($pauze). Na 1080 seconden heb ik de stekker er uit getrokken terwijl er nog geen "finished" stond.
Vervolgens is het unlocken gelukt ☺☺.
Ik heb TWRP-IDO gedownload. Er zit een img-bestand in.

Maar Settings kom ik niet in evenals Security en de Phone.
Wifi instellingen doen het nog, Gmail werkt de laatste berichten.
Had ik iets geduldiger moeten zijn?
Beter overnieuw doen?
 
Last edited:
Alsnog opnieuw gedaan. Gestopt bij 5940 sec. Telefoon was (net als de vorige keer) opnieuw gestart.
Ook nu kom ik Settings, Camera, Security en Phone niet in.
Hoe moet dat met TWRP?
 
Na 286 seconden stopte de actie in MI Flash ($pauze). Na 1080 seconden heb ik de stekker er uit getrokken terwijl er nog geen "finished" stond.
Vervolgens is het unlocken gelukt ☺☺.
Ik heb TWRP-IDO gedownload. Er zit een img-bestand in.

Maar Settings kom ik niet in evenals Security en de Phone.
Wifi instellingen doen het nog, Gmail werkt de laatste berichten.
Had ik iets geduldiger moeten zijn?
Beter overnieuw doen?
Alsnog opnieuw gedaan. Gestopt bij 5940 sec. Telefoon was (net als de vorige keer) opnieuw gestart.
Ook nu kom ik Settings, Camera, Security en Phone niet in.
Het lijkt wel of jouw telefoon in niemandsland is beland na het in eerste instantie installeren van de verkeerde 'MI3WMI4' ROM.
Om vervolgens de stekker eruit te trekken terwijl Mi flash nog niet klaar was.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen ervaring heb met een telefoon i.c.m. de verkeerde ROM, inclusief afgebroken flash.
.
Daar Settings, Camera, Security en Phone niet werkt.
Zou je kunnen proberen via TWRP de xiaomi.eu ROM te flashen of helemaal overnieuw beginnen.

- TWRP
Mocht je naast het unlocken TWRP hebben geinstalleerd.
Je kunt de xiaomi.eu ROM op de telefoon downloaden.
Op de telefoon vervolgens via de tools > updater met 'Reboot to recovery mode' naar TWRP te booten.
Daarma kun je de xiaomi.eu ROM installeren.

- Helemaal opnieuw beginnen
Ik heb op Tweakers een volledige handleiding gevonden.
Stap voor stap staat daar het hele installatie en configuratie proces beschreven.

gathering.tweakers. net/forum/list_message/48271321#48271321

Voor wat ik kan zien is de handleiding geschreven voor de Redmi 3S maar dit is eenvoudig voor je zelf om te zetten.
Het gaat tenslotte om de te doorlopen stappen.

Zorg er wel voor dat je de juiste bestanden download.De telefoonmodel specifieke bestanden zijn doorgaans verkrijgbaar via dit forum of en.miui. com. Het is even zoeken maar de Redmi 3 is over vertegenwoordigd.
 
Last edited:
Het is (bijna) gelukt. Alles staat in het Nederlands (ook bijna).
Maar .... er zijn nog wat probleempjes:
Galerij start op en sluit meteen af. Idem voor Notities.
Ik vermoed dat dit komt omdat alle acties niet vlekkeloos achter elkaar zijn uitgevoerd. TWRP heb ik opnieuw erop moeten zetten omdat slechts Chinees was te zien.
Ik zal de niet vertaalde tekst nog aangeven en mijn gevolgde procedure nog schrijven en hier publiceren.
Dank aan Bassie en MannyRibo.
 
Het is (bijna) gelukt. Alles staat in het Nederlands (ook bijna).
Maar .... er zijn nog wat probleempjes:
Galerij start op en sluit meteen af. Idem voor Notities.
Ik vermoed dat dit komt omdat alle acties niet vlekkeloos achter elkaar zijn uitgevoerd. TWRP heb ik opnieuw erop moeten zetten omdat slechts Chinees was te zien.
Ik zal de niet vertaalde tekst nog aangeven en mijn gevolgde procedure nog schrijven en hier publiceren.
Dank aan Bassie en MannyRibo.
Start op en sluit meteen af? krijg je daarna een foutmelding in beeld?
Heb je na de TWRP firmware installatie de optie Wipe 'dalvik' gebruikt en daarna via het hoofdmenu hoofdmenu > 'Wipe'?
Tot slot zie ik in jouw footer staan dat je 6.8.25 Beta gebruikt. Probeer de 6.9.15/19 rom of de stable eens.