MIUI EU Stock Camera - Features

Birraque

Members
Nov 12, 2018
17
15
Hi All,

I'm still using MIUI Developer ROM (by Xiaomi) but thinking to move on to MIUI EU.
I would like to know if MIUI EU Stock Camera has Night Mode (Photo) 1080p/60fps and 4K/30fps (Video)? Any other improvements (features)?

Mine RN6 Stock Camera (below)
Screenshot_2019-02-25-09-15-14-028_com.android.camera.png

Best Regards,

Birraque

Members
Nov 12, 2018
17
15
hi Birraque,

the photo application is the same.
If you want more option, you have to install GCAM.
There is a tutorial for this : HERE
Hi Mcspee,

Thanks for the reply.
I expected to have more features in the MIUI EU stock camera. Some videos on YouTube claim to be a version with more features.

2019-02-25.png

2019-02-25 (1).png

Have you noticed any improvement in performance or memory usage? Is the system reliable and fast? Any Bugs?
Are you running Stable or Weekly version?

Best Regards,

FERNANDONVIEIRA

Members
Feb 26, 2019
3
3
O Xiaomi.eu é muito mais estável que o original. Não tem bloatwares, é mais leve e tem mais opções e funções de personalização. A câmera é a mesma, mas o consumo da bateria é muito melhor e a experiência de usar o telefone também. Eu recomendo a instalação.

Birraque

Members
Nov 12, 2018
17
15
O Xiaomi.eu é muito mais estável que o original. Não tem bloatwares, é mais leve e tem mais opções e funções de personalização. A câmera é a mesma, mas o consumo da bateria é muito melhor e a experiência de usar o telefone também. Eu recomendo a instalação.

Hi FERNANDONVIERA,

Thanks for your inputs.
May I suppose that you has MIUI EU already installed in your Redmi Note 6 Pro?

================================

Olá FERNANDONVIERA,

Obrigado pelas informações.
Posso supor que você tenha a MIUI UE já instalada em seu Redmi Note 6 pro?

Birraque

Members
Nov 12, 2018
17
15
yes, ofcourse
Would you mind doing some testing comparing features and performance of both systems (MIUI vs MIUI EU)? We can share our print screens to see the differences.

================================

Você se importaria de fazer alguns testes comparando recursos e desempenho de ambos os sistemas (MIUI vs MIUI UE)? Podemos compartilhar nossas impressões de tela para ver as diferenças.

Birraque

Members
Nov 12, 2018
17
15
Hi Mcspee,

That's another great news! I never saw any RN6 running stock MIUI over 116000
We probably can compare the main setting differences between MIUI and MIUI EU with the following 3 screens:

1) Settings

Screenshot_2019-03-01-14-32-20-218_com.android.settings.png

2) Settings \ About Phone

Screenshot_2019-03-01-14-32-06-225_com.android.settings.png

3) Settings \ Additional Settings \ Developer Options

Screenshot_2019-03-01-14-32-48-137_com.android.settings.png

Regards,

Last edited: