Nl - Alert


peter123#

Members
Nov 6, 2017
32
20
Hallo allemaal

weet iemand heel toevallig hoe je nl alert moet instellen op mimax 2 heb wel wat gevonden op diverse site`s en dat was wap push berichten aan zetten maar zou dit nu het enige zijn ?
 
Op mijn Mi5S plus werkt het in ieder geval niet. Op mijn Oneplus One die ik hiervoor had werkte het ook niet. Lijkt meer een probleem te zijn met telefoons die niet voor de Nederlandse markt zijn.
 
Om de een of andere manier zet Xiaomi de cell broadcast receiver uit die hiervoor nodig is (gewoon van Google). Je kunt deze unfreezen met een app als Titanium Backup. Daarna moet je een nieuwe versie van de APK er op zetten (https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/cell-broadcasts-google/cell-broadcasts-2-7-1-2-release/ << zoek juiste versie) omdat je anders telkens FC's krijgt.

Ik heb dit al eerder gedaan en kreeg toen het testbericht niet binnen. Dit keer heb ik de app echter ook alle mogelijke rechten gegeven, ben benieuwd of het nu wel lukt. Maar goed: volgende test duurt nog een hele poos...

Jammer dat ze dit bewust uitschakelen, ik zie de logica er niet van. Ik heb al meerdere malen aan Xiaomi/developers verzocht dit aan te zetten of uit te leggen waarom ze het uitzetten. Heb nog nooit een inhoudelijke reactie gehad...
 
Op mijn Redmi 4X met Global 10.1 staat het inmiddels wel en het werkt. Inderdaad alle rechten gegeven.
Waarschijnlijk vanwege alle rechten ook wat berichtjes in Rusland ontvangen toen ik in Ufa was.