Review of your mi2 :)


Arese

Members
Oct 28, 2012
38
18
Hi all :)

So the mi 2 is released since few week now and there is some of you on the forum who get it but I don't see any feedback, review about the phone :(

I thinks it's pity, lot of people wants some new information about it :)

Why not don't post here your pictures took with your mi2 to show us the quality, post your feedback as users, your screen pictures of your lockscreen or speedtest, how about the battery life etc etc

In short talk us about your beautiful mi2.

Some picture of the phone itself it would be appreciated also :p

Go :)
 
Random pic. I have about 40% left after a full day of use. Can't complain about anything yet besides the fact that the bottom 3 buttons don't light up so at night you are out of luck

Sent from my MI 2 using Tapatalk 2
 

Attachments

  • uploadfromtaptalk1353608884718.jpg
    uploadfromtaptalk1353608884718.jpg
    43.3 KB · Views: 290
I can place a review in Dutch, I made it for a Dutch forum. Maybe you can read it with google translate ? Let me know
 
Random pic. I have about 40% left after a full day of use. Can't complain about anything yet besides the fact that the bottom 3 buttons don't light up so at night you are out of luck

Sent from my MI 2 using Tapatalk 2

40% left after one day is pretty good :)

Ah yes I 've heard that that the bottom 3 buttons didn't light up.

Have you any screen of speedtest to post it ? You are in Uk you no ? I went to london this summer and with my Galaxy Note on O2 network and three network i did around 4mb/s

How about the mi 2 ?
 
Xiaomi Mi-Two Review

(it's in DUtch, for English use Google Translate)

Hierbij van mij een kleine review over de nieuwe Xiaomi Mi2. Hiervoor was ik de eigenaar van een HTC One X. Ik heb al diverse smartphones gehad waaronder nog een HTC Desire en de Xiaomi Mi-One. Tevens voor mijn werk gebruik ik een BlackBerry Curve. Ik heb nu voor de Mi2 gekozen omdat ik een ander soort telefoon wil dan de gebruikelijke gangbare modellen. Ik draai vaak custom-roms van Miui die ik op m'n geroote telefoons zet. Ik ben erg tevreden over het besturingssysteem en wilde graag van dezelfde ontwikkelaar een goede telefoon.

Inhoud van de doos
De inhoud van de doos is vrij standaard net zoals bij de meeste fabrikanten krijg je hetzelfde. De inhoud bestaat uit USB-kabel, USB-oplader voor in het stopcontact met bijpassende Europese adapter, een Mi2 telefoon, een losse batterij 2000mAh maar helaas geen headsetje. Buiten de verpakking om zat er ook nog een klein pennetje bij om het scherm zonder je vingers te kunnen gebruiken. Een wit hoesje van een rubberachtig/ siliconen materiaal. Uiteindelijk nog een screenprotector en een rubber hangertje van Android die je aan de Mi2 kan bevestigen.

2012-11-17111049.jpg


2012-11-17105632.jpg


2012-11-17105639.jpg


2012-11-17105653.jpg


2012-11-17105831.jpg


2012-11-17105847.jpg


2012-11-17110034.jpg


2012-11-19195609.jpg


2012-11-19195525.jpg


Mi-One en Mi2 naast elkaar

2012-11-17110534.jpg


Aansluitingen en eerste indrukken
De voorkant van het toestel bestaat uit een 4,3" groot 1280x720 Super LCD 2 scherm met een laag, met daaronder drie niet verlichte capacitieve knoppen: multitask-, terug- en de homeknop. Onder het scherm vinden we onder de homeknop de notificatieled. Bovenaan de voorzijde van het scherm bevinden zich een speaker en ernaast vinden we de 2 megapixel frontcamera. Op de bovenkant van het toestel vinden we dit keer geen powerbutton, wel een 3,5mm jack voor de hoofdtelefoon. Aan de rechterkant vinden we een volumebutton met volume + en volume - en eronder de powerbutton. Deze laatste is soms nog wel lastig omdat je het toestel toch vaak aan de zijkant vasthebt. Gelukkig kan je hem onder bepaalde omstandigheden deactiveren zodat je telefoon niet zomaar uit gaat. Aan de onderkant zit de tweede microfoon en aan de onderkant van het toestel vinden we ook de MHL-poort. Een poort die zowel gebruikt kan worden voor USB als ook hdmi. Gelukkig is deze op de oude vertrouwde plek en niet zoals bij de HTC One X aan de zijkant. De achterkant van het toestel bevat een speaker en er naast een 8 megapixel camera-module met daarnaast de LED-flash. Het toestel is gemaakt van kunststof en een body waar het glas op ligt en aan de achterzijde een verwijderbare cover, wat inhoud dat je ook diverse kleuren kan nemen als cover. Het gewicht ligt met gebruik van deze materialen op 145 gram, wel 15 gram meer dan mijn vorige HTC One X. Als voordeel hiermee kunnen we stellen dat de batterij wel gewoon vervangbaar en te verwijderen is, waardoor het even meenemen van een extra accu weer wel kan. Iets wat ik erg prettig vind aangezien de dit met de HTC One X niet mogelijk is.

De notificatieled in het toestel is ruim instelbaar voor gemiste oproepen, smsjes, emails, whatsapp- berichten enzovoort. Het voordeel van deze led is dat het instelbaar is in diverse kleuren, blauw, rood, oranje, geel, groen, cyaan, wit en paars. Nadeel is wel dat hij onderaan het scherm zit en niet bovenaan, zoals bij de meeste toestellen. Hij is wel een stuk duidelijker wat kleur en aanwezigheid dan die van de HTC One x, die nauwelijks zichtbaar is.

Scherm
Het scherm is dan het eerste wat je ziet als je de telefoon aanzet en je ziet goed dat het een 1280x720 schermpje is! Iets kleiner dan m'n HTC One X maar daardoor ligt het toestel ook net iets prettiger in de hand. De scherpte van het display is onvoorstelbaar scherp en je ziet geen oneffenheden e.d. De kleuren komen mooi en rustig over en is een hele vooruitgang in vergelijking met de Mi-One.

2012-11-19194048.png


Geheugen
- De Mi2 wordt geleverd met 16GB intern geheugen wat niet uit te breiden is met een MicroSD-kaartje, er schijnen ook 32GB versies uit te komen maar die heb ik nog niet gezien. Het werkgeheugen is 2GB RAM Persoonlijk vind ik het wel een minpuntje dat er geen microsd-cardslot meer in verwerkt zit. Met 32GB op mijn HTC One X redde ik het wel, maar nu is dat even afwachten. Je houd namelijk slechts 10GB opslag over van de 16GB, 6GB is gereserveerd voor het systeem. De nieuwe "aangekondigde" toestellen en zeker de HTC One X+ is natuurlijk al verder met zijn 64GB. Het nadeel van het geheugen van de Mi2 is dat het opgedeeld is in tweeën. Het interne/ besturingssysteem is niet op je computer zichtbaar en het andere/ opslag geheugen is alleen benaderbaar via Android File Transfer. Dit laatste maakt dat je dus geen toegang krijgt tot alle mappen op je telefoon.

Androidversie
De Mi2 is voorzien van standaard Miui-rom Android 4.1.1 Jelly Bean 3.0, deze is na het aansluiten meteen te updaten naar Jelly Bean 4.0 (stable) en eventueel nog verder naar een versie Miui-2.11.16 (unstable) Zo op het eerste gezicht draait de rom erg snel en is lekker snappie. Ik moet bekennen dat ik nauwelijks veel verschil zie met de HTC One X. Dit komt echter wel naar voren als ik apps open, je ziet dat de MI2 dan sneller en soepeler is. Mogelijk dat hier Jelly Bean een bijdrage aan levert of dat dit toch de 2GB RAM veroorzaakt.
Over de inhoud en gebruikerservaring van de Miui-roms verwijs ik je even door. Deze worden in tegenstelling tot de gangbare modellen wekelijks ge-update tot de nieuwste Android versies. Ook zijn ze continue bezig met de ontwikkelingen en vooruitgang van het besturingssysteem. In China hebben ze nu al een carmode die ervoor zorgt dat je sms e.d. kan lezen zonder je telefoon aan te raken of uit je dock te halen.

Voor een uitgebreide videoreview van Engadget:

Belkwaliteit
Ik bel niet veel met m'n toestel maar de kwaliteit is goed. De gesprekken die ik gevoerd heb zijn duidelijk en ik heb geen klachten gehoord over het verstaanbaar zijn. Het gebruik van mijn Mi2 is meer voor social-media, email en af en toe een filmpje. De standaard dialer op de Mi2 heeft ondersteuning voor nummerherkenning. Dit komt er op neer dat als je een nummer intypt je gelijk de contacten te zien krijgt die matchen met dat (gedeelte van het) nummer, erg fijn. Ook de speaker (functionaliteit) werkt voortreffelijk en er komt duidelijk, helder en vol geluid uit. De speaker zit op de achterkant aan de onderkant van het toestel en de speaker die wordt gebruikt tijdens het bellen (gewoon met de telefoon aan je oor) zit uiteraard aan de voorkant. De Mi2 heeft één microfoon aan de onderkant van het toestel.

Muziek en video
De standaard muziekplayer van de Mi2 is al uitgebreider dan de meeste gemiddelde musicplayers. Qua design is het redelijk simpel, dat had wat beter gemogen maar ach. Albums worden weergegeven met de albumart. Er is keuze tussen verschillende 3 geluidsprofielen (Dolby Mobile Control) Music mode, Movie mode, Off en Dolby Effects die instelbaar zijn. Er zit geen standaard radio in de Mi2, oordopjes zijn niet bijgesloten. Ik heb nu een standaard radio-app erop gezet waarvoor je wel oordopjes nodig heb als antenne.
De standaard videoplayer is erg basic maar is voor nu wel voldoende, uit vorige ervaringen gebruik ik persoonlijk liever een andere videoplayer geinstalleerd, namelijk MX Player, die ik persoonlijk iets beter vind werken, heeft namelijk ook functies waarmee je de batterij kan sparen. Ik heb een aantal 720P/1080P films op de Mi2 bekeken en ddie zijn echt enorm mooi!!!! Alles verloopt zo heerlijk soepel en het beeld is gewoon mooi dat het echt wel leuk is om een filmpje te kijken. Samen met het speakertje op de achterkant is een filmpje kijken echt een plezier. Eventueel kan je gebruik maken van eigen oordopjes wat ook erg goed werkt.

2012-11-19194542.png


2012-11-19194529.png


Camera
De camera van de Mi2 heeft een 8MP sensor en er is in Full HD mee te filmen, wat natuurlijk allemaal goed klinkt. In de camera-applicatie zijn verschillende instellingen te vinden. Zo kan er gekozen worden voor verschillende fotoresoluties, verschillende filmresoluties, er kan gekozen worden voor verschillende effecten, er kunnen verschillende scenes gekozen worden, er zijn verschillende modussen aanwezig (single shot, panorama, multi-shot en timer), de witheid is in te stellen, er kan gekozen worden voor flash aan, flash uit of automatische flash, er kan gekozen worden voor een van de twee camera's (back of front) en als laatste kan er geswitched worden tussen fotostand en filmstand. Tijdens de filmmodus kunnen er ook foto's worden gemaakt, wat eigenlijk screenshots zijn van de film die je schiet, dus dat is max 1080P. Er zit zelfs een sportstand en een slowmotion stand op.

2012-11-19075558.jpg



IMG_20121119_200245.jpg


phor_2012-11-19-12-24-12_img.jpg


phor_2012-11-19-08-25-04_img.jpg


phor_2012-11-18-17-41-06_360.jpg


Accuduur
Ik heb de accuduur vanaf het begin in de gaten gehouden en kan zeggen dat het mij persoonlijk goed bevalt. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik normaal gesproken mijn telefoon iedere nacht oplaad, voorheen ook de HTC One X. Telefoon gaat nagenoeg elke dag rond 06.30 uit de lader en met 3 email-accounts die via push binnenkomen, WhatsApp gebruik, soms een YouTube filmpje, redelijk veel socialmedia-apps en een displayhelderheid van 20% a 30% red ik het makkelijk tot ik weer naar bed ga (23:00 uur) De WiFi staat nagenoeg altijd aan (ook als ik buiten het bereik van een WiFi netwerk ben) en er wordt regelmatig verwisseld van WiFi naar 3G naar 2G naar 3G enzovoorts. Als de Mi2 in standby ligt, verbruikt hij echt heel weinig accuduur, wat erg fijn is. Zodra je vaak en lang het scherm aan hebt staan gaat de accuduur een stuk sneller. Simpel gezegd het scherm zo'n 3,0 a 3,5 uur aan kan staan voordat de batterij leeg is, dit is wel gebaseerd op het huidige gebruik van de afgelopen dagen, waarin hij meer wel als niet aanstond ;-) Ik had overigens niet verwacht dat hij enkele dagen mee zou gaan, dat kan geen enkele smartphone tegenwoord, tenzij je hem anders gebruik dan hoe ik dat doe. Als je wat mindert op het WhatsApp of minder zal browsen, social-media etc zoals ik altijd doe, dan durf ik wel te stellen dat de twee dagen haalbaar moet zijn. Of er in de toekomst nog updates komen voor de accuduur, wie zal het zeggen? Er is een mogelijkheid een 3100mAh accu te bestellen met een iets dikkere cover.

2012-11-19194422.png


Rootacces
Rootacces is op de Mi2 standaard aanwezig, let wel als je een developer-rom draait (unstable) Pak je de standaard update (stable) dan krijg je die toegang dus niet. Wel is het voor mij fijn om rootacces te hebben, om zodoende enkele applicaties te installeren die ik vaak gebruik en rootacces vereiste. Ook het maken van een systeem back-up is dan handig.

Conclusie
In het begin van de review vermeldde ik waarom ik voor de Mi2 had gekozen
  • Design vind ik simpel, strak en mooi
  • Super LCD 2 scherm met 1280x720 pixels
  • Hardwarecombi van CPU, GPU, RAM en ROM
  • 8MP fotocamera en 1080P filmmogelijkheden
  • Losse batterij en dus vervangbaar
  • Android Jelly Bean 4.0 en snellere updates
  • Merkaffiniteit ivm Xiaomi en Miui
  • Ik weleens iets anders dan HTC wilde proberen
Na dit alles zo opgesomt te hebben heb, kan ik alleen maar zeggen WOW!!
Het toestel is netjes afgewerkt, bevat een fijn niet al te groot scherm, heeft goede hardware aan boord, heeft nergens hickups/ vastlopers in applicaties, werkt snel in applicaties, games, benchhmarks en de browser, GPS heeft snelle fixes die goed worden vastgehouden, navigatie werkt ook goed. De camera maakt verbluffend goede foto's en video's (houd in gedachten dat het gewoon een makkelijke camera voor bij de hand blijft) Vooralsnog is dit toch wel echt een telefoon waar ik erg tevreden over ben, maar ook zijn er wat minpunten te noemen van de Mi2. Het ontbreken van een MicroSD-kaartslot en het plaatsen van het ledje onderaan het scherm en de powerbutton aan de zijkant van het toestel zijn voor mij toch wel mindere punten ... Evengoed maakt de camera instant foto's, kom ik met 16GB intern geheugen tot nu toe wel redelijk uit en zal ik moeten wennen aan de powerbutton die te dicht bij de volume - button zit :*)

het is mijn eerste review, heb je vragen of opmerkingen/ aanpassingen laat het me gewoon weten
 
What a great review :)

Sound like a professionel good job :)

I could understand with google trad no souci. I learnt some details that i didnt know thanks to you. Like the free space for the 16go model. 10 go is limited indeed :s
The battery seem definitely very great :)

Many thx for you review with great picture of mi2 and screen capture.

Definitely it seems such great this phone :)
 
  • Like
Reactions: lekzzz
The good news? it can handle a drop very well...
The bad news? ... Guess ...


Ow and batterylife... usually about 20-24 hours.
So including the night, with a screen on time of about... say 3 to 5 hours... Mileage may vary.
 
battery life has been about the same as the xiaomi M1 for me, around 2 days, screen on time 4 - 6 hours..

xiaomi said the m2 battery performance has been improved a lot, battery consumption reduced by 63% something like that but I for one dont really feel it, maybe the jb rom is not very optimized yet who knows.
 
is there a reason reserving about 6GB ?
ok for 500MB or maybe 1GB but 6GB from 16GB is really huge...
the rom does not take so much place ... so any idea or explaination why so much space is not usable for us ?
 
buy the way is it possible to post a picture that is not reduced (original 8Mp format) to have a better idea of the quality
the best would be to have pictures like in topic (day, night, near) or maybe one with a high range of contrast to see the HDR in action ;)