Bugs Miui8 Xiaomi.eu 6.9.22 In Het Nederlands


Geen probleem ik ben blij dat ik kon helpen. Vertaalfouten, als je ze tegenkomt, kan je bij mij melden.
 
hallo manny,

tijdje geleden heb ik je hulp gevraagd voor het unlocken van mijn redmi 3 note, ik heb alles gedaan, goedkeuring gehad (denk ik) en het programma gedownload om te unlocken, maar als ik alles doe zoals het geschreven word krijg ik de melding "couldn't verify device'' en daar onder staat ''current account is different from the account into the device'',
help help help, ik weet niet wat ik nu moet doen
 
Hallo Hans,

Ik heb zelf geen ervaring met unlocken omdat dat voor mijn telefoon niet hoefde, maar als ik zoek op die foutmelding vind ik het volgende:

Settings -> Additional settings (under System & Device) -> Developer Options:
- OEM unlocking - ON
- USB debugging - ON
- Mi Unlock status - enable Mi account for unlocking device

En dit:

Try to login from PC Browser to i.mi.com with your account (first time it will send confirm sms) and click "Find Device".
GPS on the phone should be enabled.
After that try normal unlocking process.

Mocht het niet lukken laat het weten.
 
Hallo Hans,

Ik heb zelf geen ervaring met unlocken omdat dat voor mijn telefoon niet hoefde, maar als ik zoek op die foutmelding vind ik het volgende:

Settings -> Additional settings (under System & Device) -> Developer Options:
- OEM unlocking - ON
- USB debugging - ON
- Mi Unlock status - enable Mi account for unlocking device

En dit:

Try to login from PC Browser to i.mi.com with your account (first time it will send confirm sms) and click "Find Device".
GPS on the phone should be enabled.
After that try normal unlocking process.

Mocht het niet lukken laat het weten.
Waar je ook op moet letten is dat je bij een dual Sim je maar 1 sim kaart er in moet hebben waar je de SMS krijgt als je hebt geregistreerd en je mi account mee hebt gemaakt.
Ook belangrijk is dat je op je simkaart wel buitenlandse sms jes kan ontvangen van mi.com. uit eigen ervaring en veel verspilde tijd is het me dan ook wel gelukt.

Verstuurd vanaf mijn Redmi 3S met Tapatalk
 
Lees op pagina 1 van deze thread reactie #22. Daar staat in ieder geval de link voor je naar de site om te unlocken. Dat moet je sowieso als eerst doen. Daarna kan ik je verder helpen met de custom recovery en de rom flashen.
 
Hallo even een vraagje.Ik ben op zoek naar een rom met nederlandse toevoeging. Nou heb ik gekeken op de site androidfilehost.com/?w=files&flid=151978 maar kon het hier helaas niet vinden. Het toestel waar de rom voor is is een Redmi note 3 special edition 152mm versie.
Ik had ook al een andere rom geprobeerd vanaf deze site download.lineageos.org/kenzo. Hierin zit wel de nederlandse taal ondersteuning maar helaas werkt bij deze versie de sim kaart niet. De wifi werkt wel maar als je de telefoon dan weer een keer opnieuw opstart werkt dat ook niet meer. Ik heb nu deze rom miui_HMNote3ProtwGlobal_7.5.25_7331e8dca3_6.0 erin gezet en die werkt zonder problemen. Alleen zit hier helaas geen nederlandse taal bij. Kan iemand mij vertellen waar ik een werkende nederlandse rom kan vinden voor mijn telefoon. Het is een versie met 32GB geheugen en 3GB ram. Alvast bedankt
 
Hallo even een vraagje.Ik ben op zoek naar een rom met nederlandse toevoeging. Nou heb ik gekeken op de site androidfilehost.com/?w=files&flid=151978 maar kon het hier helaas niet vinden. Het toestel waar de rom voor is is een Redmi note 3 special edition 152mm versie.
Ik had ook al een andere rom geprobeerd vanaf deze site download.lineageos.org/kenzo. Hierin zit wel de nederlandse taal ondersteuning maar helaas werkt bij deze versie de sim kaart niet. De wifi werkt wel maar als je de telefoon dan weer een keer opnieuw opstart werkt dat ook niet meer. Ik heb nu deze rom miui_HMNote3ProtwGlobal_7.5.25_7331e8dca3_6.0 erin gezet en die werkt zonder problemen. Alleen zit hier helaas geen nederlandse taal bij. Kan iemand mij vertellen waar ik een werkende nederlandse rom kan vinden voor mijn telefoon. Het is een versie met 32GB geheugen en 3GB ram. Alvast bedankt
Zoek naar de goede rom bij xiaomi.eu

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
 
Ok top bedankt voor de snelle reactie. Ik ga dit vanmiddag gelijk even proberen als ik thuis ben. Laat het je nog wel weten of het gelukt is.
Ik heb trouwens ook nog een gewone redmi note 3 met 3GB ram en 32GB geheugen 150mm versie. Deze is nog voorzien van een MIUI Global 8.2 stable 8.2.4.0 (mhomidl) rom. Hiervoor heb ik al diverse malen een unlock code voor aangevraagd maar helaas nog steeds niet mogen ontvangen. Ik denk dat ik hier ook maar weer eens energie in moet steken. Deze zou ik n.l. ook graag willen voorzien van een eu rom. Welke rom versie heb ik dan voor deze telefoon nodig? Dit is n.l. een andere versie. En heb je eventueel nog een tip voor de unlock code procedure? Alvast bedankt maar weer.
 
Ok top. Zijn dat eigenlijk weekelijkse updates? Van die site .androidfilehost.com/ wordt ik eigenlijk niet wijs. Ik had ook al geprobeerd hier op te zoeken maar ik vindt het knap dat je de juiste files hier kan vinden.
Ondertussen erg goed nieuws. De redmi note 3 special edition werkt inderdaad met de rom die je voorgesteld had. Alles in het nederlands en de simkaart werkte in 1 keer. Voor de andere note 3 heb ik zojuist weer een unlock aangevraagd. Je moest nu een reden opgeven en vervolgens bevestigen met een wachtwoord. Afwachten maar weer. Tot nu toe erg blij.
 
Ja dat zijn wekelijkse updates. Toevallig op dit moment even langer dan een maand geen updates voor heel veel toestellen. Als je liever de stable versie hebt kan dat ook, maar die releases zitten meer uit elkaar en nooit op een van te voren bekende datum. Persoonlijk draai ik al vanaf het begin de weekly en bevalt mij altijd goed. androidfilehost wordt alleen maar gebruikt om de bestanden van te downloaden. Naast de bestanden downloaden vind je daar dus verder helemaal geen informatie over welke rom je moet hebben, dat staat op deze site waar je nu bent.Dit is bijvoorbeeld de link naar de rom versie van vandaag: https://xiaomi.eu/community/threads/7-6-22.40541/ Als je naar beneden scrolt, onder de downloadlink staat een tabel waar je alles precies kan zien.
 
OK, bedankt maar weer voor je snelle reactie. We gaan er even rustig mee aan de slag. En hopelijk gaat het met mijn andere toestel ook goed komen. Zodra het is gelukt laat ik het wel weten. Ook hou ik dit forum in de
gaten. Helemaal top. :)
 
Inmiddels weer wat verder gekomen met de redmi note 3 32GB geheugen en 3GB rom. Het unlocken hiervan is inmiddels gelukt na lang wachten op het bevrijdende smsje. Vervolgens via de unlock tool de telefoon kunnen unlocken na het eerst weer wachten van 72 uur ..... voordat dit uiteindelijk lukte. De volgende stap is TWRP recovery erop te zetten. Hiervoor heb je echter wel het juiste bestand voor nodig om hierna vervolgens de xiaomi eu rom erop te kunnen zetten. Kan iemand mij helpen aan de juiste TWRP recovery file voor de redmi note 3 met 32GB geheugen en 3GB rom versie telefoon? Alvast bedankt.