Dutch Mi Max 2


peter123#

Members
Nov 6, 2017
32
20
hello guys

i was wandering if it is a good thing to flash my phone or not ,
i want the system language set into dutch if posibble

i ask for the unlock code
and what can i do now

help me

peter
 
If your phone is supported, you can only use the Dutch language, although there are still minor language errors or English terms in it.

I myself have the xiaomi redmi 4x with the EU rom and an Xiaomi redmi Note 4x that needs another ROM but it is definitely recommended to set it up.
 
Last edited:
hoi tigertje

hoe heb jij het gedaan

eerst twrp gedownload
maar moet je dan ook nog super su downloaden

ik weet het niet
of heb je mischien een nl stappenplan

alvast bedankt peter
 
Je moet eerst het toestel laten unlocken dat doe je door naar http://en.miui.com/unlock/ of nog sneller naar deze http://en.miui.com/unlock/download_en.htmlte gaan en als je geluk heb dan lukt dat binnen een week.
Is de boel geunlockt dan zet je twrp en de rom in de interne geheugen en niet op een geheugenkaartje zoals ik de eerste keer deed :)
Dan gewoon de instructies volgen die hier staan <opnieuw opstarten met de volume down en de power button ingedrukt houden je komt dan als het goed is terecht in de fastboot en kan je de rom installeren.
Op needrom vond ik deze "handleiding"

Steps TO INSTALL MIUI 9 in Xiaomi Devices
1.Connect your device to the Windows PC/laptop via a micro USB cable, and copy the ROM file downloaded in Step 1 into the folder ‘downloaded_rom’ in the internal storage of your device.

Launch ‘Updater’ app on your device:

2.MIUI 6/7/8:Click the ‘…’ icon at the top-right corner, select ‘Choose update package’, and choose the ROM file you’ve put in ‘downloaded_rom’ in Step 2.

3.MIUI V5:Press the Menu button, select ‘Choose update package’, and choose the ROM file you’ve put in ‘downloaded_rom’ in Step 2.

4.After choosing the right ROM file, your device will begin upgrading. Your device should automatically boot to the new version when the update is completed.

5.After choosing the right ROM file, your device will begin upgrading. Your device should automatically boot to the new version when the update is completed.

6.If you see the following image after rebooting, it means that you have succeeded in flashing MIUI ROM.

Je telefoon start opnieuw op als de rom geïnstalleerd is ook gebeurt dat nadat je een nieuwe rom hebt gekregen.
Zelf heb ik de "wekelijkse" rom en als je net een telefoontje verwacht dan kan je het beste de rom wel downloaden maar later installeren aal duur het slechts een paar minuten voor alles klaar is.
 
dank je wel voor je antwoord

ik heb dus een sms gehad met de code , maar moet ik dan even goed iets van 10 dagen wachten ?
 
goedenmorgen
nog even een vraagje welke twrp moet je nu pakken er staan er al zoveel alvast weer bedank
upload_2017-11-12_13-16-5.png
 
Weet iemand of je de stock recovery weer kan flashen nadat je de eu rom hebt geïnstalleerd of kan je dan geen reset meer doen?
 
hoi tigertje

hoe heb jij het gedaan

eerst twrp gedownload
maar moet je dan ook nog super su downloaden

ik weet het niet
of heb je mischien een nl stappenplan

alvast bedankt peter

Nog even voor de duidelijkheid. Je hoeft niet te rooten en super su te flashen om de eu rom te installeren.

dank je wel voor je antwoord

ik heb dus een sms gehad met de code , maar moet ik dan even goed iets van 10 dagen wachten ?

Je hoeft meestal niet meer te wachten als je de toestemming hebt gebreken, soms geeft de unlock tool een foutmelding en mot je toch nog en paar dagen wachten. Wel moet je 72 uur wachten nadat je je mi account hebt gekoppeld aan je telefoon.
of als ik het goed begrijpt moet je eerst de developer rom op je phone zetten

Je hoeft niet de developer rom te installeren om de bootloader te unlocken of de eu rom te flashen, dit kan vanaf elke rom.
goedenmorgen
nog even een vraagje welke twrp moet je nu pakken er staan er al zoveel alvast weer bedank View attachment 17382

Je moet de Twrp voor Oxygen (Mi Max 2) hebben.
Die kan je vinden op bijvoordel xda.com, google twrp oxygen mi max 2 en je vind wel een link.
 
Last edited:
hoi weer

heb van de site deze gepakt twrp _oxygen_2zip gepakt
maar mijn vraagje nog even waar zet ik dit nu op is het alleen op de telefoon of moet dit via de computer , en dan de eu versie erop
zie de laatste tijd zo veel voorbij komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie moet nog 27 uur wachten
alvast bedankt weer
 
resumerend
my unlock Nog 27 uur wachten
twrp op tel ( zie ook steeds staan dat je img andere naam moet geven ) ? of met computer
eu rom erop
en klaar corrigeer me maar als ik het verkeerd heb
 
zo met zweet in mijn bilnaad zit ik nu op xiaomi.eu 9.0 stable
blij dat het me alsnog gelukt is via allerlij omwegen
zie alleen nog niet zo snel wat er allemaal in het nl is in de settings in iedergeval niet zo heel veel maar daar ga ik morgen nog even naar kijken
alvast bedankt voor alle tips